HAKKIMIZDA

Peyman, 1995 yılında Eskişehir’de bulunan ve sektör deneyimleri 60 yılı aşan 3 kuruyemiş firmasının bir araya gelmesiyle kuruldu. Kuruluşunun ilk yıllarında sektörde büyük bir toptancı kimliğine sahipken, 2001 yılından itibaren markalarını oluşturmaya başladı. Peyman, yıllar içerisinde bölgesel oyuncu kimliğinden, Türk kuruyemiş sektörünün güçlü ana markalarından biri olma yolunda büyük gelişmelere imza attı.

Kuruyemiş ve kuru meyve ürün portföyünü içeren geniş ürün yelpazesiyle tüketicilere ulaşan Peyman, yenilikçi yaklaşımıyla sektörün öncüsü olarak öne çıkıyor. Özellikle tüketicisinin taleplerini ve yeni tat arayışlarını doğru anlayan Peyman, ürünlerini; Dorleo, Bahçeden, Çitliyo ve Nutzz olarak 4 ana marka altında topluyor. Peyman, yüksek kalite ve gıda güvenliğini her zaman ön planda tutuyor ve global pazarın bir oyuncusu olarak dünya standartlarında üretim yapıyor. Peyman, ulusal ve uluslararası gıda standartları düzeyinde; BRC (British Retail Consortium), FDA, ISO 9001, ISO 22000, ISO 14001 ve Helal Gıda belgelerine sahip bulunuyor.

Peyman, yaptığı yatırımlarla Türk kuruyemiş sektörüne de katma değer kazandırıyor. Peyman, ulusal ve uluslararası pazarlarda artan talepleri ve inovasyon çalışmalarını hayata geçirmek için Eskişehir’de büyük bir fabrika yatırımına imza attı. 2018 yılının ilk yarısında tam kapasiteyle üretime başlayacak olan fabrika, 25.000 m2’si kapalı olmak üzere, toplam 50.000 m2’lik bir alana kuruldu. 45.000 ton üretim ve 6.000 ton depolama kapasitesine sahip fabrikada 18 silo yer alıyor.

1995 yılından bu yana Türkiye geneline yayılmış güçlü satış ağıyla ürünlerini Türk tüketicisine sunan Peyman, 40’tan fazla ülkeye ihracat yaparak dünyada da lezzet severlere ulaşıyor. Amerika’dan, Rusya’ya, Ortadoğu Ülkeleri’nden Avustralya’ya kadar uzanan geniş global pazarda adından söz ettiren bir konumda yer alıyor.

Peyman Kilometre Taşları

1995 – Eskişehir’in üç kuruyemiş firması, elli yıla dayanan tecrübelerini birleştirerek Peyman Gıda A.Ş.’yi kurdu. Ürün ve hizmet kalitesinden asla ödün vermeyen Peyman, disiplinli ve istikrarlı çizgisi ile hızla büyüdü. Yurt çapında sahip olduğu distribütörlük alt yapısıyla dağıtım ağını genişletti.

2000 – Dünya standartlarında üretim yapan, bugünkü fabrikası kuruldu. Paketli kuruyemiş yatırımlarına hız verdi.

2004 – Peyman yeni logosuna geçiş yaptı. Kalitede yüksek standartlara önem veren Peyman, hava almayan, üç katlı, alüminyum ambalaj kullanımına başladı. Bu sayede tüketicisini “kuruyemişte aranılan tazelik” ile buluşturdu.

2005 – Peyman kalitesi, ISO 9001:2000 ve HACCP belgelerine sahip oldu. Üretim hijyeni Avrupa standartlarına ulaştı. Peyman logo ve ambalaj tasarımları kırk dört ülkede tescillendi.

2006 – Ulusal pazarda varlığını güçlendiren Peyman, distribütörlük altyapısını genişletmeyi sürdürdü. Seçkin ulusal zincir mağazaların raflarında yerini alarak daha geniş tüketici kitlelerine ulaştı.

2007 – Büyüyen pazar payına cevap verebilmek için yatırımlarına hız verdi. Peyman’ın doğduğu Eskişehir’de 59.000 m2 alan üzerine kurulu yeni fabrika inşaatının ilk etabının yapımına başlandı.

2008 – Nisan ayında Esas Holding ile ortaklık anlaşması imzalandı. Peyman kurumsal marka kimliğini koruyarak ilk alt markası olan Dorleo’yu, klasik kuruyemiş markası olarak Haziran 2008’de tüketicilerine sundu. TV ve radyo reklamı, açıkhava mecraları aracılığı ile Dorleo’nun lansmanı yapıldı. Kalite standartlarını yükselterek ISO 22000 belgesine sahip oldu.

2009 – Peyman’ın diğer bir alt markası olan Çitliyo’nun BKM Mutfak oyuncuları ile TV ve açıkhava mecraları kullanılarak lansman kampanyası yapıldı.
Peyman’ın başarılı “Çitliyo” kampanyası Kristal Elma Reklam Ödülü’ne layık görüldü.
Bahçeden markası raflardaki yerini almaya başladı.

2010 – Dorleo ve Çitliyo markalarının relansman kampanyaları BKM Mutfak oyuncuları ile TV, radyo ve açıkhava mecraları kullanılarak gerçekleştirildi.

2011 – Peyman’ın en genç markası olan Nutzz’ın 21 ayrı filmden oluşan lansman kampanyası gerçekleştirildi.
Bahçeden markası ‘’lezzet kilitli ‘’ yeni paketleri ile sağlıklı atıştırmalık kategorisinde bir ilke imza attı.

2012 – Nutzz markası için 24 filmden oluşan yeni bir kampanya çalışması yapıldı.
Dorleo markalı ürünler de ‘’lezzet kilitli’’ yeni ambalajlarıyla raflardaki yerini aldı.

2013 – Peyman ihracat yaptığı ülke sayısını “44” e çıkarırken, Japonya ve Küba’ya paketli kuruyemiş ihracatını gerçekleştiren ilk Türk şirketi oldu.

2014 –  Peyman, Dorleo markası ile Çin’e paketli Antep fıstığı ihracatını gerçekleştiren ilk Türk şirketi oldu.

2016 – Peyman, Haziran ayında Bridgepoint bünyesine katıldı, ulusal ve uluslararası yatırımlarına hız verdi.

2016 – Çitliyo markası için Kasım ayında re-lansman yapıldı. Markanın logosu ve tüm ambalajları değişti, ürün lezzeti ve kalitesi daha da iyileştirildi.

2016 – Çitliyo re-lansmanı için TV, açık hava mecraları ve dijital platformlar kullanıldı.

2016 – Çitliyo markası altında iç ayçekirdeği üretilmeye başlandı. “Peynirli” ve “Acılı” olarak üretilen iki çeşit tüketicilerin beğenisine sunuldu.

2016 –  Türkiye’nin en sevilen sağlıklı kuru meyve ve kuruyemiş markası ‘’Bahçeden’’ için Kasım ayında ilk kez jingle ve radyo reklam kampanyası yapıldı. Sözleri ve müziği ile çok beğenilen jingle, Bahçeden dünyasını tüketiciyle buluşturan bir başlangıç oldu.

2017 – Ocak ayında 1 TL ve 2 TL lik mini shots ürün portföyü ev dışı tüketime uygun olarak tüketiciye sunuldu. Portföy içerisinde Peyman, Bahçeden, Çitliyo ve Nutzz markaları ürünleri yer aldı. Ek olarak Nutzz Popcorn lansmanı ile ilk defa patlamış mısır kategorisine giriş yapıldı. İhracat alanında büyümeye hız verildi, Amerika’dan Rusya’ya, Ortadoğu Ülkeleri’ne, Avustralya’ya kadar uzanan geniş global pazara Peyman ürünlerinin ihracatı yapıldı.

2018 – Sözleşmeli tarım çalışmaları kapsamında Konya ve Osmaniye’de, uzmanlar tarafından çiftçilere doğru tarım uygulamaları konusunda eğitimler verildi. Peyman, sözleşmeli tarım uygulamalarını bilinçli ve sistemli olarak yürüten ilk şirket oldu.
Bahçeden Mix markasının içerikleri, uzman bir diyetisyen ile çalışılarak yenilendi. Bahçeden Mix; Antioxidant, Energy ve Form çeşitleriyle raflardaki yerini aldı.
Çocukluğumuzun efsane lezzeti kara çekirdek, Çitliyo Kara Şimşek markasıyla çekirdek severlerin beğenisine sunuldu.
Nutzz Popcorn ürünlerinde emoji dövme promosyonu başladı. Milyonlarca internet kullanıcısının iletişimde tercih ettiği emojilerin dövmeleri yaz boyunca tüketicilerle buluşacak.

 

Sertifikalarımız